اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

خواندن کلید یادگیری مادام العمر و مهمترین ابزار برای توسعه مستمر است

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نایب رئیس کشور و نخست وزیر امارات متحده عربی، در مجلس مضیف در کاخ اتحاد در دبی، با حضور سمو شیخ احمد بن محمد بن راشد آل مکتوم، معاون دوم حاکم دبی، با قهرمانان چالش خواندن عربی در دوره هشتم این رقابت در سطح امارات دیدار کردند.

قهرمان این دوره از چالش خواندن عربی، دانش آموز احمد فیصل علی بود و دانش آموز سلیمان خمیس الخدیم از مجتمع آموزشی زاید در دبا الفجیره، رتبه اول را در بخش دانش آموزان دارای نیازهای ویژه کسب کرد.

این دیدار در راستای تلاش اعلیحضرت برای تشویق و توانمندسازی نسل جدید در کسب دانش و علوم و ترویج فرهنگ مطالعه و ارتباط با زبان عربی به عنوان جزء اصیل هویت اماراتی انجام شد.

اعلیحضرت از قهرمانان چالش خواندن عربی تقدیر کرده و آنها را به ادامه مطالعه تشویق کردند. همچنین از تلاش والدین و معلمان این دانش آموزان برای ترغیب آنها به مشارکت در بزرگ‌ترین رویداد خواندن به زبان عربی در جهان تقدیر کرد.

اعلیحضرت گفت: «به ۷۰۰ هزار دانش آموز در امارات که در بزرگ‌ترین مسابقه خواندن در جهان شرکت کردند، افتخار می‌کنم و به نسلی که خواننده و فرهیخته است، امیدوار هستم.»

وی افزود: «ادامه حمایت ما از ابتکارات خواندن ناشی از باور ما به این است که اولین پیام آسمانی که به ما رسید، کلمه “بخوان” بود و راز پیشرفت ملت‌ها و جوامع در عمق فرهنگ و دانش آنها نهفته است.»

اعلیحضرت همچنین گفت: «مهم‌ترین مهارتی که نسل جدید می‌تواند به آن مجهز شود، مهارت خواندن است، زیرا کلید یادگیری مادام‌العمر و ابزار اصلی توسعه مداوم است.»

این مراسم با حضور جمعیت زیادی برگزار شد و در آن از دانش آموز احمد فیصل علی به عنوان قهرمان چالش خواندن عربی در سطح امارات تقدیر شد. همچنین از دانش آموز سلیمان خمیس الخدیم به عنوان برنده بخش دانش آموزان دارای نیازهای ویژه، عاصم عباره به عنوان «مشاور برتر» و مدرسه ابداع – حلقه اول دبی به عنوان «مدرسه برتر» تقدیر شد.

در این مراسم، ده نفر از برترین‌های مرحله نهایی چالش خواندن عربی در امارات معرفی شدند.

هدف این چالش، ایجاد جنبش گسترده خواندن و دانش، تثبیت فرهنگ خواندن به زبان عربی به عنوان زبانی که قادر به همگامی با همه ادبیات، علوم و معارف است، تشویق نسل های نوظهور به استفاده از آن در زندگی روزمره و تقویت اهمیت مطالعه معرفتی در ساخت مهارت های یادگیری خودجوش و ساختار ارزشی نسل جدید از طریق آشنایی آنها با ارزش ها، عادات و باورهای فرهنگ های دیگر است که اصول تسامح، همزیستی و پذیرش دیگری را تقویت می کند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا